Followers

Monday, July 13, 2015

PULUT & DURIAN...

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Tinggal 3 hari je lagi ramadhan akan pergi meninggalkan kita. Sedih juga rasanya..semoga umur kita masih panjang dan boleh bertemu semula ramadhan tahun depan..

Semalam teringin sangat nak makan durian, jadi hubby pun belikan la...ada jual tepi jalan dekat ngan rumah...hari-hari nampak, tu yang jadi teringin...

Beli yang selonggok RM10 je...tapi isi semuanya elok, xde ulat pun...alhamdulillah, mungkin itu rezeki saya..bila durian dah ada, pulut dah ada..apalagi..berbuka dengan pulut durian la pulak...
Saya dan hubby je makan pulut durian, anak-anak x reti makan, jadi saya buatkan dorang kueh teow kungfu...

Saya pasti kawan-kawan semua mesti lebih pandai masak pulut durian nie kan...
Saya pula memasak cara simple je...

Mula-mula masak beras pulut...pastu panaskan santan bersama 1 sudu teh garam sehingga mendidih..
bila pulut dah masak, santan pun dah tersedia...bolehlah dihidangkan...sebelum makan taburkan sedikit gula pada pulut...kemudian, bolehlah dimakan bersama durian yang dibeli tu...
Haa...simple kan...hihi...

#setiap kali ramadhan...mesti musim durian...

4 comments:

  1. Dah lama tak makan...kena balik kedah jer baru boleh makan.....saya makan durian dgn pulut kena ada santan yg banyak....buat macam kuah...

    ReplyDelete
  2. memang sedap fida kalau kuah lagi banyak...

    ReplyDelete

Lazada Malaysia
Lazada Malaysia